Meinasin perjantaiaamuna ihmetellä TS:n tuoreinta TPS-pläjäystä, mutta Hiitzu ehti ensin. Mitäpä tuohon lisäämään.

Sen sijaan keskitän mediakatsauksen Keskisuomalaiseen, jossa toimittaja Tuomas Heikkilä ihasteli ja ihmetteli Jatkoajan meininkiä omalla vakiopalstallaan. Heikkilä ihastelee Jatkiksen kävijämääriä ja kirjoittaa mairittelevasti muun muassa seuraavaa:

"Kiekkofanien keskuudessa Jatkoajalla on asema, jota yksikään mediatalo ei pysty haastamaan."

Uskallan olla pitkälti samaa mieltä. Jatkoaika on yhteisö ja verkosto, jollaista yksikään ammattimedia ei pystyisi kaupallisesti pyörittämään nykyisessä mitassa. Mutta Heikkilä tekee tästä tulkintoja ja johtopäätöksiä, johon ei oikein pysty yhtymään.

Ensinnäkin Heikkilä ennustaa Jatkiksesta "suomalaista YouTubea" ja päättelee siitä Jatkoaika.comin olevan A-lehtien/Urheilulehden ostoslistalla.

Kuulemma "merkkejä on ollut ilmassa jo pidemmän aikaa ja nyt flirttailu on edennyt jo kiihkeiden kielisuudelmien asteelle." Eräs kollega jo kertoi visioineensa Hiitzun ja Petteri Sihvosen kiihkeää kielaria. Yhhh.

Itse kiistän kaiken flirttailun ja viimeksi kun tsekkasin, ei ollut ainakaan A-lehtien suunnalta vielä tullut ostotarjousta. Sen sijaan hieman yksipuolisessa treidissä veivät kyllä Heikkilänkin mainitseman Seppäsen Eskon. Kiekkoanalyytikko Seppänen ei siis "flirttaile" Sihvosen kanssa jatkislaisen ominaisuudessa, vaan kuuluu UL:n ruotuun nykyään.

Jos Jatkoaika.com olisi kaupan, se olisi varmasti jo myyty. Muiltakin osin suuren Jatkis-perheen luonne ja ominaispiirteet kirvoittavat jatkuvasti kaikenlaisia ihmettelyjä ja väärikäsityksiä. Pitänee pureutua aiheeseen tarkemmin jossain välissä.

Päätän mediakatsauksen toteamukseen siitä, että TuTolla on jäänyt putki päälle. Auttaakohan tähän enää mikään muu kuin katkaisuhoito SM-liigassa?